Träning med Hannish.

2011-11-11 - 16:25:51
Ska ge tips på några situps och rumpövningar jag gör nästan varje kväll. Man får ju göra dem när man vill såklart... och om ni har ett aktivt (alltså aktivt, inte ligga död fisk) så behöver ni ju inte göra det varje kväll. Aja, jag tror ni fattar poängen!


The Carmen Electra (ja, jag har hittat på namnen själv...)

Fett bra och skitjobbig. Jag är uppe i 20 lyft, 10 sidlyft och 30 pushlift. (igen, egna namn, men jävlar vad jag lät proffsig)


Den lätta

Benen upp i luften, krossa fötterna/anklarna så att benen hålls fast bekvämt däruppe. Sedan så försöker du helt enkelt nå dina tårar. Jag gör 40 st.

Den fett jobbiga

Igen, benen uppe i luften, krossade anklar. Tryck ihop låren samtidigt som du lyfter upp rumpan. Dvs en situp men med rumpan som är hur bra som helst för nedre magen. Jag gör 40 av dem med.

The se ut som en sprattlande fisk som håller på att dö

Ligg på sidan med knäna ovanpå varandra framskjutet, d.v.s. som att du väntar på att den stora skeden ska komma, den kommer inte... för mig iaf. Sedan sträcker du ut den undre armen raklång som stöd. Sedan lyfter du helt enkelt på midjan, typ som att du försöker nå dina knän från sidan. Jag gör 40 på båda sidor.

Den sittandes fett jobbiga

Sätt dig upp bekvämt, luta dig sedan tillbaks så långt som är bekvämt. Sedan sätter du händerna ovanpå varandra och rör marken på varsin sida i taget. Jag gör 40 fram å tillbaka, d.v.s 20 på varje sida.

The I want to kill myself

Ligg ner. Ta upp båda benen i luften. Ta händerna bakom huvudet och ta ner höger ben så långt du orkar och vrid kroppen till vänster. Sen ner med vänster ben, luta till höger. Den verkar inte så jobbig i början men efter kanske 10 så blir det "The I want to kill myself". Jag gör 40, d.v.s 20 på varje sida.

The tip toes

Ligg på rygg. Ha benen vikta i luften så att du ligger som ett Z typ. Sedan tar du ner en fot och nuddar golvet med stortån och drar tillbaka, samma igen med andra benet. Jag gör 30 st.

The usual, please

En vanlig situp men när du lyfter magen så lyfter du samtidigt på rumpan. Så att du tränar både övre och undre magen. Den här tycker jag lätt är bäst och roligast, den verkligen känns på ett bra sätt liksom. Jag gör 50 st.

Och två till för rumpan....

The come and get me

Stå på alla fyra. Sträck ut ena benet rakt ut med utsträckt fot också, sedan gör du cirklar i luften med foten. Sedan byter du håll på cirklarna, och sen då andra benet. Jag brukar iofs in byta håll men jag gör 30 på vardera. Den är ganska lätt. För att göra den lite mer "come and get me" så kan man försöka göra "komsi komsi" med tårna samtidigt.

The I'm so sexy (funkar bäst till LMFAO - I'm Sexy & I Know It)

Ligg på rygg med fötterna i golvet. Lyft sedan rumpan upp och ned. D.v.s. jucka luften. Gör 25 stycken sedan de 5 sista intesivjuck, d.v.s. tryck verkigen ihop skinkorna och pressa uppåt utan att böja på benen. Jag gör 30.

Det är nog alla som jag gör typ!
Så sammanlagt varje kväll gör jag.... (tar fram miniräknarna)
280 magövningar
och
120 rumpövningar

Ska börja göra 50 av varje situp snart då blir det mer!! Thai 2012, here I come.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0